dijous, 16 de desembre del 2010

Ja som a Lanzarote (Puerto Calero)

Doncs des d'aquest migdia ja estem amarrats, sabem que a Catalunya està fent una fred tremenda, nosaltres avui us hem de fer una mica d'enveja i dir-vos que abans d'entrar a port ens hem banyat. Hem arribat cap a les 11 i aqui si que tenim uns serveis minims molt accesibles a costat del barco, dutxes, restaurants, lloguer de cotxe etc...  Lanzarote es una illa relativament petita i els propers dies que per cert tornarem a tenir mal temps, aprofitarem per recorre-la una miqueta en cotxe.

Doncs com sabeu vam sortir el dissabte dia 11 i en cinc dies, que han donat molt de si ja som finalment a les Canaries, a Puerto Calero.

Vam sortir de Barbate amb un vent de l'est de 20 nusos del través. La previsió era que no pujaria més i que aniria baixant, però en el canal de l'estret direcció al Marroc, el vent ens va pujar molt. Vam veure els 40 nusos i vam navegar amb el tormentí sol unes 15 hores i amb molt bona velocitat. Us en paso un petit vídeo on vaig treure la càmera per immortalitzar-ho.

A partir d'aleshores va baixar el vent i a més se'ns va posar més de l'aleta cosa que ens va estaviltzar molt el barco i les onades tot i ser força grans ens empenyien en la bona direcció. Fèiem una bona mitjana de velocitat i sempre com podeu veure en les nostres posicions anàvem rectes cap a Canàries. A estones ens parava el vent i fèiem ús del motor. Però quan tornava a bufar sempre era del nord-est, cosa que era el millor que podia fer.  I així fins a arribar que el vent ja a parat del tot i les últimes hores també han estat motoritzades.

Per el que fa a la vida a bord, només en puc dir que coses bones. La convivència amb en Gulliem és excel·lent i ho hem passat bé, molt bé.  Hem pescat a diari i el nostre receptari de cuinar el bonítol, la tonyina i la melva s'està esgotant. Hem menjat francament de cine.

La primera nit hi havia peixos voladors que aterraven a coberta i els pobres morien estabornits, aqui teniu en Guillem amb una de les peces.

Ja ho veieu el mar no deixa de mostrar-nos sorpreses. Un altre tema és el dels dofins, bé jo mai no n'havia vist tants de junts, tan grans i a més es divertien amb nosaltres, mireu la fotografia, algun ens volia veure de ben a prop i feia salts espectaculars. Els vam tenir amb noslatres ben bé dues hores.

No és cap muntage eh, us ho prometo. Va ser impressionant. I encara us poso una última foto, aquesta és d'una de les postes de sol que com les sortides han estat molt i molt boniques, sense entrebancs de núvols baixos, cel ras i net.

Gràcies pels vostres missatges al telèfon iridium, realment és sorprenent la il·lusió que fa rebre missatges al mig del mar i ja no us dic una trucadeta. Apa fins aviat.

"si la mar deixava d'esser brava, deixaria d'esser mar "

Manuel ha dit...

Desde Murcia también os seguimos.
Bonito barco el Dehlire.

Saludos desde Águilas.

serrat ha dit...

Aquesta crònica és genial. Suposo que hi ha una part de saber directament com us han anat aquests dies! encara que els missatges de "tot bé" i poder-vos anar seguint amb les posicions ens ajuda a pensar que fem una mica el viatge amb vosaltres i també per fer lliçons pràctiques de geogràfia amb les petites de Besalú.
Fantàstica la foto dels dofins, ja li he dit a en Guillem aquest matí que la Berta demanava si en veieu.
Guillem, gràcies per la trucada! se també que has parlat amb l'Antoni (no ens veurem fins demà a la nit)Jo he tf. a l'avia, tbé ha estat molt contenta. No sap connectar-se, hem quedat que aquest cap de setmana li ensenyaré i li deixaré preparat.
Agafo al peu de la lletra el què diu en Rafa i prometo enviar missatges quan torneu a navegar!, tenia por de no col.lapsar-vos o molestar-vos, però ja està entès!
Una abraçada als dos!!

VÍCTOR, ANNA I POL ha dit...

Per fi ja heu arribat a les Canàries!!!!
Quina enveja veure aquests dofins tan aprop.
Aquest matí Rafa li hem portat tota la crònica a l'avi perquè s'ho pogués llegir tot, sempre ens demana què en sabeu d'en Rafa.
Bé ara aprofiteu per descansar i fer una mica de turisme.
Ja saps, com sempre un petonàs d'en Pol, bé i de tots nosaltres.

Anònim ha dit...

Hola Rafa,
Aquí el MARINER, Sàpigues que en les meves epoques de jovenet vaig fer el servei militar a Lanzarote. Hi ha llocs de l'illa molt bonics per visitar, et recomano el Timanfaya, el mirador del rio, los jameos del agua, etc..
A part, i sobre gastronomia has de provar les "papas arrugas" i el "mojo picon".
Apa, que disfrutis de l'illa.

Salut, el MARINER

Unknown ha dit...

Lanzarote nois, una bona illa per voltar-la, bones carreteres i on es poden trobar encara llocs autèntics. No dexeu de probar un peix que es diu "Ebay" o alguna cosa semblant, es de carn blanca i sucosa te'l porten obert sense espines i amanit amb un oli aromàtic.
Si necessiteu compreu colonia que surten molt be de preu i l tabac, però be això em sembla que vosaltres res de res.
Aquí ja ha afluixat la tramontana que dies abans havia picat fort, be nois una forta abraçada i que disfruteu i carregue energia a la terra del foc.